Sökmotoroptimering är inget trolleri, för att bli bäst så krävs det hårt arbete. Det finns genvägar i form av länkstrategier men dessa vägar öppnas enbart om man har en god grund att stå på och har gjort sin hemläxa. Hur vi jobbar och tänker kring SEO är förklarat nedan.

Sökmotoroptimering
  • Sökordsanalys

    Analysering av sökorden är steg ett. Här ser vi över hur er sida rankar i dagsläget för olika sökord och kommer med tips och idéer på nya sökord och söktermer för att maximera relevant trafik till er hemsida.

    Mer info

  • Konkurrentanalys

    En omvärldsanalys av era konkurrenter är något som genomförs för att ta reda på vilka spelregler som gäller för just er branch. Här jämför vi er hemsidas on-page struktur mot era konkurrenters och ser över alla andra externa faktorer som bidrar till deras positionering så som länkar etc. När konkurrentanalysen är gjord vet vi vad som krävs av er för att nå dom resultaten ni önskar.

    Mer info

  • On-page SEO

    On-page SEO handlar om att optimera er sida så att Google lättare ska förstå dess struktur, kunna indexera nya sidor snabbare samt optimering av befintliga sidor så att de följer ramarna Google går efter när den ger en hemsida ett betyg. Vilket i slutänden är avgörande för hur lätt/svårt er hemsida kommer ha att ranka för olika sökord.

    Mer info

  • Off-page SEO

    Off-page SEO, som den engelska termen antyder, handlar om allt som händer utanför er hemsida. Vilka hemsidor länkar till er, hur länkar de? Hur är er närvaro på sociala medier som Facebook, Twitter m.fl. Off-page SEO är en mycket viktig bit inom SEO och är avgörande för hur ni kommer ranka i Google. Vid två identiska sidor (On page) så kommer den hemsida som har mest relevanta och flest länkar att vinna. Notera dock att valet av fel typ av länkar kan ha motsatt effekt, därför är det extremt viktigt att jobba med länkstrategier på rätt sätt.

    Mer info

  • Rapportering

    Varje månad får ni en utförlig PDF-rapport  med statistik över de olika sökorden vi kommit fram till att arbeta med för er hemsida. Vilken placering ni hade föregående månad och hur många placeringar ni klättrat denna månad. Vi är helt transparenta med vårt arbete och delger gärna information om vårt arbetsflöde.

    Mer info